środa, 17 września 2014

One Louder niby-fest II

Z muzycznych nowości niezwykle cenię sobie te wydawane przez wydawnictwo Instant Classic. Z
ciekawością obserwuję to co wytwórnia wytwarza. Jeśli mam to przedwsięwzięcie opisać gatunkami muzycznymi, które wydają muszę naprawdę się nieźle nagimnastykować intelektualnie. A i trud mój będzie daremny. Lecz czynię to, bo wypada mi napisać. Są to zatem: noisy, drony, trzaski, zgrzyty. Ale z drugiej strony jest normalny beat, zwrotka-refren-zwrotka-solo. Jest eskploatowanie klimatów retro i poszukiwanie dźwięków ulotnych. Są rzeczy, który się słucha choć są asłuchalne i są rzeczy, które są dobrymi piosenki. Jest i agresywna sierść i dzwoneczki i glitch i duszna atmosfera.

Świadomie, nie używam słowa alternatywa, bo to już nic nie znaczy. Duże znaczenie ma natomiast to, że wiele rzeczy wydawanych przez Instant Classic to formy doskonałe. Artyści wydawani przez wytwórnie eksplorują nie tylko najdalsze rubieże świata, co tworzą swoje mikrokosmosy, które nie korespondują z niczym i do niczego konkretnego się nie odnoszą. Wydaje mi się, że to wielki komplement, tym bardziej, że już od dawna wieszczy się, że niezal iz ded. Ale on nie zdechł, tylko się ukrywa, czasem oddając ludzkości to co najlepsze.

Zespół zaczął ambitnie, bo zdaje się, że najpierw wydali koncertówkę Pana Merzbowa. Później wielki sztos jakim jest "Cień chmury nad ukrytym polem" Starej Rzeki, czyli Kuba Ziółek i jego geniusz. Nie będę już nudził o Starej Rzece, bo Kuba Ziółek, który tworzy tysiąc innych projektów i zespołów więcej nudzenia o sobie nie potrzebuje (choć nie ma o nim wpisu na Wikipedii a Maryli Rodowicz niestety jest). 

Wracając jednak do Instant Classic - wydaje mi się, że jak ktoś lubi być zaskakiwany w muzyce, wówczas wartałoby się wybrać na OneLouder niby-fest II. W powyższym linku znajdziecie wszystkie informacje na temat imprezy, której gwiazdami będą artyści ze stajni Instant Classic. Line-up jest doprawdy imponujący i wspomnę choćby o THAW ENSEMBLE))), czyli Thaw + tajemniczy goście oraz nowe premierowe kompozycje. Impreza odbywa się 27 września w Klubie Alchemia w Krakowie. Ja już swój bilet kupiłem i spodziewam się najlepszego. Po powrocie z imprezy zamieszczę tutaj niewielką recenzję. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz